Muffinsbak

mitt liv . com | 2012-12-15 | 20:55:04 Kommentera här! » 1 st

För att göra något av dagen så bestämde jag mig för att baka.
Och det blev "sega chokladmuffins"
 
Behövs:
2 ägg
2,5 dl socker
100 gr smör
1,5 tsk vanlijsocker
1 krm salt
4 msk kakao
2 dl mjöl
1 tsk bakpulver
 
 
Tillagning
Vispa upp ägg och socker till en porös smet. Blanda i det smälta smöret och de resterande
ingredienserna och vispa till en jämn smet. Smeten blir ganska trögflytande.
Skeda upp rejält med smet i stora muffinsformar á la amerikanske mått.
Grädda på 200 grader i mitten av ugnen i 10-12 minuter. Inte mer!!
Även om det inte ser ut som om de är färdiga ska du inte låta dom gräddas längre.
Du måste ju se till att behålla det kladdiga innanmätet ;)
Ta ut dom och låt dom svalna lite.
KLART !
 
 
Daniel tryckte i sig fyra på direkten så liiite goda lär de ju ha varit :)
 
Min hjälpreda var väl sisådär hjälpsam, men söt var han iallafall!
 

Kommentarer
Skrivet av: Carro

Lyxigt, ge mig kvinna! ;) jag hoppas du tar med några till Norge?! ;) <3

2012-12-15 @ 22:19:29

Namn:
Kom ihåg

E-mejl: (endast för mig)


WWW:


Kommentar:




Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!