Bitter, gnäll o jäklar

Miranda | 2013-11-20 | 22:15:28 Kommentera här! » 0 st

Ja, bitter och trött är vad jag är, usch vill bara hem! :(
Känns som om vi blivit bortskämda hemma i Karlstad.
Börjar från början så ni förstår varför jag är sur o bitter.
Miranda skulle ha mat vid nio på kvällen men eftersom hon sov så gott i bilen så körde vi på så vi skulle komma fram någon gång, vi kom fram vid tio. Väl framme så vill läkaren prata med oss först innan Miranda får mat, hmm okej tänkte vi, kan väl vänta några minuter då... Dessa några minuter blev till cirka två timmar (!!!) Miranda som oftast till och med är hungrig två timmar efter hon ätit, får ju bara äta visst mycket var tredje timme, var nu panikhungrig. Både jag och Daniel kokade kan jag lova. Till slut så gick det väl bra att hon fick äta... Läkaren kom till slut och visade sig tre minuter och försvann lika kvickt igen... Skulle tydligen lägga upp en plan för Miranda, även det tog en ejäkla tid.
De kollade över henne vart de skulle sticka henne. Eftersom hon skulle bli av med cvkn så skulle hon ju behöva ha en annan vanlig infart (pvk) så länge tills nya cvk kan opereras in. Sjuksköterskorna på vårdavdelningen vågade inte sticka Miranda, då hon har snålt med kärl, samt krokiga och tunna. Så vi fick åka upp till operation så de skulle hjälpa oss att sätta nål, minst två skulle hon vara tvungen att få hade läkaren bestämt... 
Miranda har blivit stucken X antal gånger, så man börjar bli härdad. Men som exempelvis igår var det så himla jobbigt att se :( de drog och slet i henne åt alla håll... Jag vill bara butta bort dem och fråga vad de håller på med!..
När äntligen nålarna var satta gick vi ner till avdelningen och så tog de bort hennes cvk. Kan säga att jag föredrar slang i halsen istället för en i foten och handen.
När allt det var klart var klockan två på natten. Då sa ena sköterskan att vi byter på henne nu och så kan ni sovs till klockan sex, så gör vi inget mer fram tills dess. Gött tänkte jag!! Härligt att få mer än två timmars sömn på raken.
Den drömmen sprack... Kl 3 kom läkare in och ville kika på henne, kl 4 tog de prover (behövde ej sticka dock tog ur pvk), kl 5 koppla antibiotika samt de fick för sig det var tvunget byta blöja och tömma påse, fick inte vänta till 6... SUCK!
Bitter över allt krångel, bitter över hur dåligt uppstyrt det är här för föräldrar att sova över. Älskade bäste Karlstad 👍 

Sovdag, hoppas på bättre dag imorgon!



Kommentarer

Namn:
Kom ihåg

E-mejl: (endast för mig)


WWW:


Kommentar:




Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!