Ett stort steg bakåt...

Miranda | 2013-10-12 | 21:59:32 Kommentera här! » 0 st

Vet inte vart jag ska börja ens, så galet trött på allt...!!

För att fortsätta där jag slutade sist, så kom vi iallafall iväg på röntgen till slut, vid nio tiden på kvällen hade hon gjort sin sjunde för dagen. 
De gjorde så kallad passage-röntgen. Hon fick en vätska i sig som kallas kontrast, och sedan tar de röntgen lite då och då för att följa vätskan ner genom hela tarmen, från början till slut. 
De första tre bilderna såg bra ut, där såg de att det hade passerat magsäcken iallafall, sen blev det sämre. Där de sytt ihop tarmarna blev det ärrbildning som gjorde att det blev stop, så maten (/vätskan) kom inte vidare...
Men detta visste de inte helt förrän operationen. De trodde även det kunnat vara att tarmen vikt sig, typ som om man böjer en vattenslang om ni förstår..? 
Efter åttonde röntgen imorse, så såg de ingen vätska alls i magen och hade därmed ännu mindre koll på situationen, och det blev då beslut om akutoperation. 
Även om vi var förvarnade och på något vis lite förberedda på det så blir det chock och världen faller samman...

En opertion till?! En tredje operation?!
Fattar inte och orkar inte förstå varför det händer allting... Kan vi inte bara få börja vara en vanlig liten familj snart? Kan inte Miranda få vila sig från all skit?!

Jag klarar inte mer snart! Jag är så nära gränsen att totalt bryta ihop så ojojoj... Men, det finns en underbar, världens sötaste, charmigaste liten tjej som är mega mammagris behöver mig så därför tänker jag inte vika mig bara för att livet mosar oss gång på gång..!

Operationen gick bra, och de behövde inte ta bort något mer av tarmen som tur var. De hade ju redan tagit 20cm från första operatiorn, så vi var lite rädda ifall de skulle behöva ta mer om det skulle påverka henne i livet framöver, så vi var väldigt glada att de två bitarna var positiva :)
Dock hon fick även stomi igen. Men själva grejen att hon har en stomipåse är inga problem, det kan jag ju med nu. Det de sa var; 6-7 veckor innan det är aktuellt att operera igen! "/
Fattar ni eller?!
Sen efter det kommer det iallafall behövas två veckor efter nästa operation för rehabilitering och komma igång med mage och matning igen...
Sen är det julafton! :( ...eller rättare sagt så får nog vara glada om vi kommer hinna hem till julafton. 
Så ser det ungefär ut...

Vet inte vad jag ska skriva mera, allt är så jävla frustrerande...men nu vet ni iallafall vad som händer och förhoppningsvis förstår varför vi är lite off. Vi uppdaterar allteftersom, här och på facebook.

Kram ❤




Kommentarer

Namn:
Kom ihåg

E-mejl: (endast för mig)


WWW:


Kommentar:




Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!