Tjejdag <3

mitt liv . com | 2015-04-15 | 19:50:27 Kommentera här! » 0 st

Tjejdag hemma idag med min älskade skruttis!


Äntligen har hon börjat komma igång med fruktätande! Som mycket annat gissar vi att hon inspirerats av de andra barnen hos dagmamma ;)

Något knas i kroppen på henne har märkts. Exempelvis så brukar hon inte vila förrän ca 12.30, men idag somnade hon sittandes redan 09.50 ! :O
Rutiner är inte ristade i sten men nog blir det konstigt när det ändras :P

När vi har våra tjejdagar gör vi alltid pannkakor eller våfflor, idag fick det bli pannkakor! Och hon vet vad som är på g ;) Lite extra smör och grädde :| behövligt för Miss Madame meeen denna mamma skulle ju kunna skippat, fast nej ;)
Pedagogiskt ätande säger jag hehe ;)

Det finns ungefär miljoners biljoners saker jag har/kan/måste/behöver göra en ledig dag men när min lilla Krösamaja är hemma så blir det oftast inget gjort, möjligen tvätt och dammasugning men tyvärr inget mer. Ingen av oss orkar "bara vara" inne en hel dag heller, så det fick bli en tur med Mirandas nyvunna kärlek; cykeln!
She likes it!
Gudars vad hon pratar massa när hon sitter där bakpå :D 
Kan tänka mig att det är ganska spännande :D
..dock var hemvägen lika spännande, någon somnade visst <3
Tänkte att OM hon somnar lär hon ju luta huvudet i ryggen på mig så jag märker det men icke, så vet inte hur mycket vaken hon var egentligen ;)

För att avsluta en bra dag på ett tråkigt vis så visade tempen 38,2.. :(
Hon har varit förvånadsvärt pigg ändå idag! Blivit lite trött/slö när hon väl slappnat av men samtidigt så vet jag hur sliten hon brukar vara efter dagmamman första dagen därifrån. Tyvärr så litar det väl åt att vara hemma imorgon för henne...
Med lite alvedon inatt så hoppas jag att hon får sova ordentligt inatt, slocknade som ett ljus iallafall <3



Kommentarer

Namn:
Kom ihåg

E-mejl: (endast för mig)


WWW:


Kommentar:




Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!