Myskväll

mitt liv . com | 2014-12-12 | 21:56:46 Kommentera här! » 0 st

Alla familjers rutiner ser olika ut, en del sätt funkar hos någon och andra sätt hos en annan.

Vi kryper till sängs ca åtta tiden på kvällen, jag och Miranda myser ner oss i sovrummet.
Pappan passar på att ha stora tvn för sig själv ute i tvrummet.
Den lilla pandan somnar, och vips så har jag min så kallade "egentid". 

Egentid är konstigt. Tänker ibland att det vore skönt att bara få vara Desirée ibland men de extremt fåtal gånger det har hänt så gillar jag det inte så värst mycket (än?), något saknas ju...
Visst det kan vara skönt att duscha själv, vääldigt mycket effektivare att gå i affärer utan barn, spela stereon högt i bilen etc. men något fattas! Och det är ju den där lilla varelsen som man älskar mer än allt oavsett hur jobbigt det än kan vara <3 :)


Hur som helst, när Miranda har somnat då kan jag ligga och slappa, fippla med telefonen, spela spel eller kolla på film :)
Blir inte så mycket sånt på dagarna med en liten tjej som sitter fast som klister på en :)

Men umgås jag och Daniel inte någonting?
Joora, det gör vi men som vi har det funkar för oss, alla är olika. Att han sitter i soffan och jag ligger i sängen och kollar på tvn funkar. Att sitta ihopklistrade i soffan 'bara för att'?
Nej, vårt förhållande klarar sig utmärkt ändå :)


Poängen med hela inlägget var faktiskt att jag skulle skriva att vi satt tillsammans i soffan en hel timme och hade myskväll innan den lilla varelsen blev mammsjuk och ledsen i sovrummet.
Så det så! Rutiner kan rubbas på! ;)

Hoppas alla har en trevlig luciahelg!





Kommentarer

Namn:
Kom ihåg

E-mejl: (endast för mig)


WWW:


Kommentar:




Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!